Geen objecten gevonden

Ik heb een stroomstoring, wat moet ik doen?

Is er stroomstoring bij meer woningen in de straat?

Hebben de buren ook een stroomstoring? Bel dan het landelijke storingsnummer 0800 - 90 09 (gratis). Is de stroomstoring alléén bij u thuis? Doet u dan de stekkerproef. In het filmpje legt Johan de vakman uit hoe u dat stap voor stap doet.

De stekkerproef met vakman Johan

Kijk hier hoe u een stekkerproef doet. Onze vakman Johan neemt u stap voor stap mee.

Nog even op een rijtje: Zo werkt de stekkerproef:

  1. Ga naar de meterkast. Zet alle groepen én de aardlekschakelaar UIT. Of verwijder alle zekeringen.
  2. Haal alle stekkers uit de stopcontacten. Doe ook alle lampen uit. Vergeet uw tuin en berging niet.
  3. Ga weer naar de meterkast. Zet alle groepen én de aardlekschakelaar AAN. Of plaats NIEUWE zekeringen.
  4. Doe één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Probeer de apparaten één voor één aan te zetten. Probeer ook alle lampen aan te zetten.
  5. Valt de stroom opnieuw uit? Bijvoorbeeld als u een stekker in het stopcontact stopt? Of wanneer u een apparaat of lamp aanzet? Dan is dat apparaat of die lamp de oorzaak.
  6. U moet dat apparaat of die lamp laten repareren of vervangen. (Dit valt niet onder het servicefonds van Elkien).
  7. Krijgt u bij stap 3 de groepen niet aan of springen de zekeringen er direct weer uit? Dan ligt de oorzaak ergens anders in huis. Bel Elkien via 0513 - 635 735.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden