Klacht indienen bij elkien
We willen dat mensen zich thuis voelen bij ons. Daar doen we alles aan. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent. Of misschien heeft u een klacht heeft die u met ons wil delen.
Laat het ons weten.
Wilt u zo snel mogelijk antwoord op uw vraag of klacht?
Volg dan de stappen in de video. Dan komt uw vraag precies op de juiste plek terecht. Hierdoor ontvangt u snel antwoord en weet u wat u kunt verwachten.
-
1
Wat is een klacht?
In een klacht laat u, schriftelijk weten dat u ergens ontevreden over bent.
De klacht gaat over de dienstverlening van medewerker van Elkien óf bedrijven die in opdracht van Elkien werkzaamheden voor u doen of deden.
Een klacht gaat niet over:
- Overlast van uw buren of in uw buurt. Daarvoor maakt u melding van overlast. Hiervoor gebruikt u een ander formulier: Klik hier voor meer uitleg en het formulier. Na de melding nemen wij hierover contact met u op.
- Een reparatie van iets wat stuk is in uw woning. Hiervoor dient u een reparatieverzoek in. Klik hier voor uitleg over het reparatieverzoek.U maakt dan een afspraak wanneer wij bij u langs kunnen komen voor de reparatie.
-
2
Neem contact op met Elkien
De eerste stap is om het probleem op te lossen met de medewerker van Elkien. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier of bel ons op telefoonnummer (0513) 635 735. Bespreek samen met de medewerker van Elkien uw klacht.
-
3
Dien de klacht in
Het kan ook zo zijn dat u er niet uitkomt met de medewerker van Elkien. Dan is de volgende stap om een klacht in te dienen.
Dat doet u eenvoudig via de onderstaande knop.
-
4
Zo schakelt u de Provinciale Klachtencommissie in
Alle bovenstaande stappen doorlopen, maar het ook nog niet eens met het besluit over de klachtafhandeling?
Binnen Elkien doorloopt u dan ook nog een aantal stappen. Uw klacht klimt als het ware steeds iets hoger in de organisatie. Als laatste komt de klacht dan bij de directeur-bestuurder. Houd er rekening mee dat de afhandeling 4 weken in beslag neemt.
Bent u het ook niet eens met het besluit van de directeur-bestuurder?
Dan stuurt u de klacht door naar de Provinciale Klachtencommissie. Zij hebben wel van u het besluit van Elkien nodig, ondertekend door de directeur bestuurder.
Slaat u de eerste stappen over én u heeft geen recent besluit?
Dan stuurt de Provinciale Klachtencommissie u terug naar ons. Dit betekent dat u dan nogmaals de procedure bij ons doorloopt en de afhandeling langer duurt.
Samenvattend:
Heeft u alle stappen doorlopen en het besluit? Maar het nog oneens met de afhandeling, dan neemt de Provinciale Klachtencommissie uw besluit in behandeling.
Klik hier voor de contactgegevens van de Provinciale Klachtencommissie